PE 33 roku pána 2013 alebo strasti a radosti spojených expedicií Kysuca a Kopernikus.

22.01.2014 13:34
PE 33 roku pána 2013 alebo strasti a radosti spojených expedicií Kysuca a Kopernikus.
4.10.2013 21:18:48  - Jožo Radar - Jožo Radar
článek zaslal Jožo Radar

                                                                                                                                                                                                 


 

Blížil sa pomaličky koniec roku  a ja konečne som sa mohol začať hýbať( chodiť bez barle ). Konečne ! Dôvod je v tom  mojom nešťastnom úraze zo začiatku roka ( vyvrtol som členok ale – parádne ) . I vtedy  riekol som : „ Sezóna v prdeli , ale  záver si užijem  poriadne“.

Na túto rádoby oslavu, som si vybral v podstate posledne možný termín a poslednú veľkú udalosť na CB pásme a to  Podzimní Éter  33 z 21 a  22. dňa jesenného mesiaca školského, v roku pána 2013.  Keď bol termín známy , začali sa mi prípravy. Najprv som musel v práci prehodiť služby , potom nájsť aspoň jedného spolupáchateľa  „dostatočne prašteného anténou „ čo by ma podporil v bivakovaní na kopci . Kopec som  vybral jednoducho – osvedčené Petránky 850 m.n.m. Lokátor JN99IJ . Naveľa namálo som získal aj prísľub  parťáka a to až dvoch : Peter Vlčince ,Yogi Olešná. Takže iste sme sa  mali zúčastniť my traja  Petre Vlčince , Yogi Olešná a  samozrejme moja maličkosť Jožo Radar. Ostatný buď nemohli ( práca , zdrav, stav) alebo povedali možno uvidíme … Videli sme :)

Dohodli sme sa ,že spravíme spoločnú expedíciu zloženú z členov dvoch expedícií. Tak vznikla spojená expedícia Kysuca a Kopernikus. Pod týmto názvom som nás aj prihlásil do závodu a  následne sme sa stali hrdými vlastníkmi volacieho znaku   ES 12 .

 Keďže som bol v švungu , navrhol som pre všetkých domasedov ,že spravíme zároveň aj gulášku. Ako som povedal tak som aj spravil. Telefónom , internetom , éterom som dal  na vedomie že  na PE33 roku 2013  spojené expedície budú podávať guláš a čapovať pivo.

Ako sa blížil termín závodu , dostal som ešte jeden praštený nápad a to že vyrobím stožiar na anténu . No a myšlienka skutkom sa stala . Pomoc poskytol Peter Vlčince u ktorého sme to moje monštrum dali dokopy.  Je vyrobený z štvoruholníkových  železných joklov ,čo sa zasúvajú do seba, podopretých štvornožkou a ukotvených dvoma sadami lán.  Peter pomohol aj s celou výrobou a vyriešil mnohé technické detaily , na ktoré som akosi nemyslel. Vznikol stožiar o  9,5 m výške a úctihodnej váhe ( odhadom do 45 kg.) . Keďže Peter bol natoľko šikovný , že stožiar  stihol dokončiť do závodu , rozhodli sme sa ho vyskúšať.

V prípravnom tempe stavba stožiara, nákup surovín na guláš., skladaním  vybavenia na závod , šírenia dobrej zvesti , … mi vrásky začalo robiť  počasie.  Zo dňa na deň , sa horšilo a tej vody , čo sa hodí že vraj len na umývanie , pribúdalo. Následne sa cesta na kopec stávala zo dňa na deň nezjazdnejšia a problematickejšia. Po niekoľkých konzultáciach s Yogim Olešná . Yogi navrhol odskúšanú kótu nad Čadcou  , kopec BRIAVA 820 m.n.m , lokátor JN99JJ . Po zvážení a získaní všetkých  dostupných údajov z internetu , sme zmenili  QTH na závod . Novým stanoviskom sa stala Briava 820m.n.m. , QTH JN99JJ . Po uverejnení zmeny na internete začalo všetko vypadať skvele . Dokonca prisľúbili domasedi že nás prídu pozrieť.   („ Povedali že mu hráli  „ ) I konečne  nadišiel deň „D“ a ja som sa zastavil po Petra Vlčince v jeho domovskom QTH v Mojšovej Lúčke . Tu sme naložili stožiar, centrálu, , spacáky , drevo a mnoho iného „potrebného“ príslušenstva.  Cestou v Čadci doplnili u čerpacej stanice LIDL , potrebné zásoby poživatín , ale hlavne tekutín . 

Takto vyzbrojený sme sa dali mojím  Bipčom ( PEUGEOT Bipper TeePee ) stúpať k hviezdnym výšinám. Síce som si cestu riadne naštudoval ale pánu GOOGLu  nemôžete veriť . Trošku sme poblúdili a museli sme sa vracať na riadne cesty . Nakoniec sme sa dostali k hotelu Husárik nad Čadcou a odtiaľ to malo byť pár desiatok metrov šotolinovou  cestou . Síce na začiatku to bola šotolina , postupne sa to zmenilo v riadne rozbitú cestu ,  hraničiacu s tankodromom. No ocitol som sa v situácií keď už nešlo cúvnuť a s poslednými zvyškami síl sa moje  malé autíčko , za hlasného nespokojného vrčania dostalo hore k  vysielačom. Tu sme síce ešte raz zapadli ale … Nakoniec sme uvideli našu túžobnú kótu a Yogim opísané vytúžené stanovisko. Bránu do škôlky a hneď za ňou , krásny prístrešok vhodný na naše nové QTH .

Takže rekognoskácia terénu dopadla na jednotku , aj vďaka pomocnej navigácií cez telefón, sme dorazili do cieľa.

Mohli sme začať vybaľovať.

 
image001.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

 

image002.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK
Nasledoval zvyčajný uvítací ceremoniál – krst QTH riadnym dúškom ohnivej vody . No potom začal koncert stavania antény a kompletovania nového QTH.

 

Prvý na rad prišiel stožiar s anténou a koaxom. Stožiar staval Peter , ja som kompletoval anténu a rozbaľoval staničku s príslušenstvom.
image003.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

 

image004.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK
Ja a moje úsilie :)

 

Medzitým dorazili na kopec aj ďalší príslušníci rodu „trafených anténou „ . Menovite Yogi Olešná a Džastin Kýčerka . Akurát včas . Pomohli nám so stavbou. Medzi iným aj vylepšením prístrešku.
image005.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

 

image006.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK
Stožiar stál a bol čas na prvé skúšobné vysielanie.

 

Rýchlo sme ešte nanosili trošku dreva
na noc a mohlo sa rozbehnúť
typické pohodové užívanie si výletu a nového QTH.

 
image007.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

 

image008.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK
Yogi pri šálke kávy a svojho dvojmetra.

 

A pripomenul nám že je jeseň
typickým „ UŽ TROUBIEJÍ „

 
image009.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

 

image010.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK
Nezabudli sme ani na vrcholové foto:

 

Síce sme sa fotili na dva krát , ale nevadí. Chlap si vie poradiť. :)
image011.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK

 

image012.jpg: Pokud se ti obrázek nezobrazí klikni pravým tlačítkem myši na nějaké místo v obrázku a vyber ZOBRAZIT OBRÁZEK
Ešte pár spojení a pomocníci museli isť domov. Ostali sme s Petrom Vlčince sami.
Ja som si upravil pelech vedľa staničky a začal vlastný závod. Peter naproti tomu mi zabezpečoval kompletný servis - kafe , napájanie , dopĺňanie tekutín. Všetko klapalo ako malo : stanička , anténa a dokonca perfektne fungujúca elektrocentrála.,nám vytvárala kulisu príjemného večera. Vydržali sme do 23 30 a potom nás zlákal pelech .




Každý sme zaliezli do svojho nočného úboru .
( Viď Petrov na obr. )

Ja  som si ustlal vonku a Peter bivakoval v altánku.

Bolo príjemné teplúčko , oheň osvetľoval okolie a ja som vydával neidentifikovateľné zvuky o maximálnej sile ,čo určite zahnali na ústup všetky medvede  potulujúce sa v širokom okolí.
Noc prebehla v kľude , síce okolo 3  hodiny nad ránom som sa musel nasťahovať k Petrovi, kôli dažďu ale ráno cca 8 00  hod, sme vstavali síce dolámaný ale …

Ešus  horúceho čaju a pár dobrôt nás dostalo do nálady.
Doobeda sa nám podarilo spojiť len s miestnymi  a tak okolo 10 hodiny sme začali baliť a  niečo po 12 hodine sme vyrazili napäť , domov. Síce riadne uťahaný , dolámaný od tvrdej zeme ale spokojný a tešiac sa na ďaľšie  výlety .

  Posielame pozdrav všetkým „Prašteným anténou a 73 ! „

                                                      Jožo Radar, Peter Vlčince ,Yogy Olešná a Džastin Kýčerka